Tuesday 6 October 2015

5 gaun pengantin mewah dan termahal di dunia

5 gaun pengantin mewah dan termahal di dunia

Gaun perkahwinan yang cantik dan mewah selebriti terkenal antarabangsa serta orang kenamaan memang menjadi impian setiap wanita yang ingin mendirikan rumah tangga. Namun pernahkah anda terfikir berapa harga gaun perkahwinan mereka?
Tahukah anda harga gaun selebriti dan kenamaan itu mencecah ratusan jutaan ringgit dan menjadi gaun termahal di dunia?
Berikut Murai senaraikan 5 gaun pengantin paling meletop dan termahal di dunia:
1.       Kate Middleton Wedding Dress – RM52 Juta
Gaun pengantin Duchess of Cambridge ini telah terinspirasi oleh Grace Kelly Dress. Dress cantik dan indah ini memiliki jaring sutra dan renda yang telah rinci dengan baik sepanjang untuk membuatnya terlihat seperti pakaian diraja. Gaun ini adalah direka khas oleh Alexander McQueen, dan dijahit tangan dengan aplikasi renda. Gaun ini menelan kos sekitar USD 12 juta iaitu RM52 Juta.
2.       Melania Knauss Wedding Dress – RM74 Juta
Ini adalah salah satu gaun pernikahan yang paling mahal yang direka khas dan eksklusif untuk seorang zillionaire, Melania Knauss. Gaun yang mencecah harga sekitar USD 17 Juta atau RM74 Juta ini akan membuat anda seperti seorang puteri. Menggunakan sekitar 300 meter kain tulle dan beberapa 1.500 rhinestones. 
3.       Gaun Putri Diana – RM112 Juta
Gaun eksklusif ini direka oleh David dan Elizabeth Emmanuel. Gaun yang direka khas untuk Putri Diana diinspirasikan daripada keperibadian mulia Diana dan menjadi nilai tambah yang besar untuk penampilan gaun ini. Gaun dihiasi mutiara dan urutan renda di bagian badan. Gaun ini seharga sekitar USD 26 Juta atau RM112 Juta.
4.       Diamond Wedding Gown – RM113 Juta
Mengenakan gaun pengantin yang indah ini adalah seperti mimpi yang menjadi kenyataan.Gaun pengantin ini mengandung hampir 150 karat berlian yang bertabur didalamnya dengan bantuan tali. Tampilan berkilau dan eye-catching telah memastikan oleh duo designer di balik ekstravaganza gaun ini adalah Martin Katz dan Renee Strauss. Menyiapkan gaun ini menelan belanja sekitar USD 29 Juta, dan kerudung yang datang dengan memiliki rhinestones.
5.       Grace Kelly Helen Rose Gown -  RM152 Juta 
Gaun rekaan Helen Rose ini merupakan gaun pengantin paling termahal dalam sejarah apabila ianya menelan belanja  harga sekitar USD 35 juta RM152 Juta. Gaun berisi rincian yang memadai sutra. Memiliki meter bersih sutra, taffeta sutra dan antik Brussel naik-titik renda. Juga gaun memiliki korset dipasang agar terlihat lebih indah. Itu dibuat tanpa lengan dan memiliki mutiara dan kerudung agar terlihat lebih cantik daripada gaun pengantin lainnya.

No comments:

Post a Comment